مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 13:152020-12-21سياسي

میزان آسیب اجتماعی در جمعیت دانشجویی کمتر از غیردانشجو است


عضو هیئت علمی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: برخلاف ادعاهایی که گاه مطرح می شود میزان انحراف ها و آسیب های اجتماعی در جمعیت دانشجویی کمتر از جمعیت غیردانشجو است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، پنجمین نشست هفته پژوهش مؤسسه با سازمان امور دانشجویان وزارت عتف با عنوان مسائل اجتماعی زندگی دانشجویی برگزار شد.

در این نشست، آمنه صدیقیان بیدگلی نتایج هفت طرح پژوهشی که طی سال های 95 تاکنون در زمینه مسائل اجتماعی زندگی دانشجویی اجرا کرده و مشارکت داشته را ارائه داد.

وی گفت: در گام اول این تحقیقات، مرور نظام مندی بر روی تمام پژوهش های موجود در این حوزه اعم از پایان نامه، مقاله، طرح پژوهشی، گزارش و … ارائه دادم.

با بررسی این مقالات و تحقیقات که بالغ بر 359 مؤلفه بود، موضوعات قابل مطالعه در حوزه هایی که ضعف کمی و کیفی داریم شناسایی شد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان گام اول، زمینه هایی از مسائل اجتماعی زندگی دانشجویی شامل رفتارهای پرخطر، انحرافات جنسی، رسانه ای و آموزشی، مهاجرت دانشجویی، قانون گریزی، خشونت و وندالیسم، افکار متمایل به خودکشی، ارتکاب جرم، اخلاق اجتماعی، رضایت از زندگی و نابرابری اجتماعی شناسایی شد.

و افزود: حاصل این گام در سال 96 در قالب کتابی با عنوان مرور نظام مند مسائل زندگی دانشجویی توسط انتشارات مؤسسه مطا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان آسیب اجتماعی در جمعیت دانشجویی کمتر از غیردانشجو است

میزان آسیب اجتماعی در جمعیت دانشجویی کمتر از غیردانشجو است