مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 13:252020-12-21بين الملل

افشای جزییات طرح موسس صهیونیسم برای اعلام جنوب مراکش به عنوان کشور یهود


روزنامه هسپرس به سند محرمانه درزیافته ای اشاره کرد که از طرح موسس جنبش صهیونیسم برای اعلام مراکش به عنوان کشور یهود پرده برمی دارد.

- افشای جزییات طرح موسس صهیونیسم برای اعلام جنوب مراکش به عنوان "کشور یهود" روزنامه هسپرس به سند محرمانه درزیافته ای اشاره کرد که از طرح موسس جنبش صهیونیسم برای اعلام مراکش به عنوان "کشور یهود" پرده برمی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه هسپرس مراکش در این راستا اعلام کرد که سند مذکور بعد از آنکه تماس های رسمی میان رباط و تل آویو ازسرگرفته شد، روابط تاریخی میان یهودیان و مراکش را مجدداً برجسته می سازد.

این روزنامه نوشت، آن ایده مطرح شده بود.

اما بعد از آن ایده مهاجرت یهودیان جهان به فلسطین شکل گرفت.

در این راستا، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که تئودور هرتزل، بنیانگذار صهیونیسم سند محرمانه و مبهمی از طرح مراکش را ترویج داد که شهرت کمتری از طرح اوگاندا داشت که بر اساس آن، یهودیان روسیه در منطقه وادی الحصان در جنوب غرب مراکش مستقر می شدند.

تدریس طرح اوگاندا برای اسکان یهودیان در شرق آفریقا در داخل مدارس اسراییل در چارچوب درس های تاریخ انجام می شود اما اطلاع بسیاری از طرح جایگزین هرتزل وجود ندارد که نام طرح مراکش بر روی آن گذاشته شده بود و هدف آن اسکان یهودیان روسیه در مراکش بود و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای جزییات طرح موسس صهیونیسم برای اعلام جنوب مراکش به عنوان کشور یهود

افشای جزییات طرح موسس صهیونیسم برای اعلام جنوب مراکش به عنوان کشور یهود