مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 14:052020-12-21حوادث

ماجرای ته ستون های کشف شده تخت جمشید در ملک شخصی چه بود


مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، ضمن تایید کشف ته ستون های تخت جمشید، آن را از بقایای شهر پارسه دانست و از انتقال آن به تخت جمشید خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در پی انتشار خبری مبنی بر کشف ته ستون های باقی مانده از تخت جمشید در یک منزل مسکونی در روستای حصار دشتک شهرستان مرودشت خبرنگار فارس این موضوع را از سوی مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس پیگیری کرد.

حمید فدایی در این زمینه اظهار داشت: ته ستونی که در روستای حصار دشتک طی روزهای اخیر کشف شده مربوط به بقایای شهر پارسه است.

وی با اشاره به اینکه به طور کلی در دشت مرودشت از این آثار بسیار فراوان است، گفت: اینها بقایای شهر پارسه هستند که ممکن است بعد از سال ها در اثر انجام عملیات کشاورزی و شخم زدن از زیر خاک به دست آیند.

مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید با اشاره به اینکه مردم روستاهای شهرستان مرودشت پس از کشف این آثار اطلاع رسانی می کنند، گفت: در برخی موارد هم مشاهده شده است که به دلیل عدم اطلاع نسبت به ارزش تاریخی و مطالعاتی این آثار، اطلاع رسانی صورت نمی گیرد، گاهی نیز ممکن است فرد کشف کننده، ترس این موضوع را داشته باشد که در مظان اتهام قرار گیرد، بنابراین اینها مواردی است که مانع از اطلاع رسانی توسط مردم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای ته ستون های کشف شده تخت جمشید در ملک شخصی چه بود

ماجرای ته ستون های کشف شده تخت جمشید در ملک شخصی چه بود