مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 15:052020-12-21اقتصادي

بیش برآوردی برای صادرات نفت در لایحه بودجه/ منابع نفتی بودجه کانلا محقق نشد


مدیر گروه بودجه مرکز پژوهش های مجلس گفت: سال 99 منابع بودجه کامل محقق نشد و بیش برآوردی صورت گرفت که بخشی از آن به مولدسازی دارایی دولت منتقل شد و با اعتراض کارشناسی روبه رو شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نشست بررسی و تحلیل لایحه بودجه 1400 عصر امروز در شبکه کانون های تفکر ایران با حضور طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی و محمدحسین معماریان مدیر گروه بودجه مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

معماریان در این نشست در مورد وابستگی 40 درصدی لایحه بودجه به نفت اظهار داشت: دولت در سال 98 لایحه بودجه را با فرض صادرات یک و نیم میلیون بشکه نفت آورد و آن موقع مرکز انتقاد کرد که این رقم بالا است و حداقل نیم میلیون بشکه آن باید حذف شود.

مسؤولان دولتی و سازمان برنامه و بودجه عنوان کردند که نباید پیام منفی به خارج بدهیم و دیگر اینکه آنها نمی دانند چقدر نفت صادر می کنیم، اما در عمل نصف منابع محقق شد.

وی ادامه داد: سال 99 نیز همین اتفاق افتاد و بیش برآوردی صورت گرفت که بخشی از آن به مولدسازی دارایی های دولت منتقل شد و مجددا با اعتراضات کارشناسی روبه رو شد، زمانی که فروش نفت کمتر از یک میلیون بشکه است 2.

5 برابر شدن آن پایه و اساس ندارد.

مدیر گروه بودجه مرکز پژوهش های مجلس خاطرنشان کرد: حتی بدون سرمایه گذاری روی چاه های نفت نمی توانیم سال آینده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش برآوردی برای صادرات نفت در لایحه بودجه/ منابع نفتی بودجه کانلا محقق نشد

بیش برآوردی برای صادرات نفت در لایحه بودجه/ منابع نفتی بودجه کانلا محقق نشد