مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 17:452020-12-21سياسي

شعر، اصیل ترین روایت هویت فرهنگی است


استاندار کرمان جشنواره شعر رضوی را دارای رسالتی سنگین در روایت دقیق از ارادت ایرانی ها به ائمه اطهار دانست و بر توجه به گستره ایران فرهنگی در سروده ها تاکید کرد.

- ایسنا/کرمان استاندار کرمان جشنواره شعر رضوی را دارای رسالتی سنگین در روایت دقیق از ارادت ایرانی ها به ائمه اطهار دانست و بر توجه به گستره ایران فرهنگی در سروده ها تاکید کرد.

دکتر علی زینی وند شامگاه اول دی ماه در آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: مرز ایران فرهنگی گستره وسیعی در دنیا دارد، شعر گویاترین زبان در پیوند انسان ها و روایتگر اوضاع و احوال، فرهنگ و هویت دوره های است.

وی بیان کرد: به اعتقاد من شعر دست بالا را در روایتگری دارد که در نسل های آینده، شناختی از شخصیت و هویت را منتقل می کند.

زینی وند با بیان اینکه شعر در شکل گیری هویت ایرانی اسلامی نقش عظیمی می تواند داشته باشد، نوع روایتگری ارادت ایرانیان به امام رضا(ع) و ائمه معصومین علیهم السلام را در اشعار مورد اشاره قرار داد و گفت: این روایتگری می تواند سطحی باشد یا از عمق یک اعتقاد برخیزد.

استاندار کرمان ادامه داد: در سال های آینده ادبیاتی حول محور جبهه مقاومت و سردار سلیمانی در استان کرمان شکل می گیرد و با طرح این سوال که ما درباره مکتب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر، اصیل ترین روایت هویت فرهنگی است

شعر، اصیل ترین روایت هویت فرهنگی است