مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 06:352020-12-22پزشكي

کمبود 80 درصدی ویتامین D در بین ایرانی ها


معاون اداره کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت، بر ضرورت توجه به مصرف ویتامین D مورد نیاز بدن برای کاهش بروز بیماری ها تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جمشید شایانفر، افزود: بیشتر افراد از طریق تابش مستقیم نور خورشید بر پوست مقدار کافی ویتامین دی به دست می آورند ولی باید توجه داشت که پوشیدن لباس، رنگ پوست، دود، گرد و غبار، شیشه پنجره، هوای ابری و کرم های ضد آفتاب مانع رسیدن اشعه ماورای بنفش به بدن و تبدیل پیش سازها به ویتامین دی می شوند.

معاون اداره کل بیمه گری سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه با مصرف برخی مواد غذایی مانند شیر و یا دوغ غنی شده، ماهی هایی مانند ماهی آزاد و سالمون، تخم مرغ، کره، میگو و برخی از مغزها مانند بادام، فندق و گردو بخشی از ویتامین دی مورد نیاز بدن تأمین می شود، گفت: کمبود ویتامین دی معمولاً در افرادی به وجود می آید که به اندازه کافی و یا به طور صحیح در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند، رژیم بسیار محدودی از مواد غذایی حاوی ویتامین دی داشته و یا دچار اختلال در جذب این ویتامین می باشند.

وی افزود: کمبود ویتامین دی منجر به مشکلات جدی از جمله راشیتیسم و نرمی استخوان، کاهش جذب کلسیم، کاهش تراکم استخوان و شکستگی استخوان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود 80 درصدی ویتامین D در بین ایرانی ها

کمبود 80 درصدی ویتامین D در بین ایرانی ها