مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 06:452020-12-22اقتصادي

آیفون های 12 موجود در بازار؛ غیررسمی یا قاچاق؟


به گفته یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات، اگر آیفون 12 بدون کد رجیستری در بازار وجود دارد، احتمالا به صورت قاچاق وارد شده که با توجه به مکانیزم فعلی سامانه همتا و گمرک، - نمی توان این گوشی ها را رجیستر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح رجیستری با هدف جلوگیری از قاچاق گوشی اجرایی شد و اما از همان ابتدا، با چالش هایی همراه بود.

همان زمان سودجویان به بهانه رجیستری، هزینه های مازاد بر قیمت گوشی از خریداران دریافت می کردند و به همین دلیل بارها از سوی مسوولان عنوان شد که رجیستری هزینه ای ندارد و فروشندگان نباید هزینه اضافه ای به اسم رجیستری دریافت کنند، هرچند هزینه های گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده، به خودی خود منجر به افزایش قیمت گوشی ها به نفعی شد که پیش از این به جیب قاچاقیان می رفت.

به همین دلیل در این زمان بود که واردات گوشی های مسافری باب شد.

حذف هزینه هایی از جمله مالیات بر ارزش افزوده و معافیت 80 دلاری گمرکی برای گوشی های مسافری، در برهه ای از زمان، واردکنندگان غیررسمی گوشی را بر آن داشت که اقدام به واردات چمدانی گوشی قاچاق به اسم مسافری کنند، راهی که با حذف معافیت 80 دلاری برای تلفن همراه و امکان رجیستری یک گوشی برای هر پاسپورت، تا حد زیادی جلویش گرفته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیفون های 12 موجود در بازار؛ غیررسمی یا قاچاق؟

آیفون های 12 موجود در بازار؛ غیررسمی یا قاچاق؟