مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 07:302020-12-22اجتماعي

آخرین بازمانده زندیه در بازار تهران


امامزاده زید که در سرای بزازهای بازار تهران قرار دارد یکی از بقاع متبرکه پایتخت است که در آن مقبره لطفعلی خان زند آخرین پادشاه سلسله زندیه که به دستور آغامحمدخان قاجار کشته شد نیز قرار دارد.

- امامزاده زید از جمله بناهای تاریخی است که همواره مورد توجه گردشگران بوده و هست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: با وجود اینکه آثار باستانی فراوانی مربوط به شش هزار سال قبل در محله ها و اطراف تهران به دست آمده ولی تاکنون نامی از این شهر در هیچ سنگ نوشته ای به دست نیامده.

به واقع تهران روستای بزرگی بوده که بین شهربزرگ و معروف آن زمان، ری و کوهپایه های البرز قرار داشته و با توجه به نزدیکی به حرم عبدالعظیم حسنی و از سوی دیگر باغ های خوش آب و هوا در زمان صفویه مورد توجه قرار گرفت.

مجموعه بازار تاریخی تهران هم که بنای اولیه آن به دوره شاه طهماسب صفوی باز می گردد، هم اینک بافت قدیمی و تاریخی شهر و محله ای به همین نام دارد که در کنار دیگر بناهای تاریخی محدوده خود همچون مسجد امام(ره) و مسجد جامع، علاوه برایفای نقش به عنوان یک مرکز عمده تجاری و اقتصادی، یک مجموعه تاریخی مناسب و منحصربفرد گردشگری در قلب پایتخت است.

قدیمی ترین بخش های بازار بزرگ تهران عبارت است از بازار لباف ها، کرجی دوزها، سراج ها و نعل چی ها که در زمان فتحعلی شاه قاجار چهار سوق ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین بازمانده زندیه در بازار تهران

آخرین بازمانده زندیه در بازار تهران