مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 07:552020-12-22فرهنگي

کتاب «دو بیتی های محق» منتشر شد


مجموعه شعر دوبیتی های محق با رویکرد ترویج آداب و سنن و فرهنگ خراسان جنوبی منتشر شد.

- محمدحسن قلندری اسفدن، نویسنده مجموعه شعر دوبیتی های محق در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آداب و رسوم مردم هر منطقه نشانگر فرهنگ آن منطقه است که نگاه و توجه به آن باعث عدم فراموشی این فرهنگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کتاب دوبیتی های محق سعی کرده ام چگونگی زندگی در روستاها را با زبان شعر بیان کنم، افزود: خراسان جنوبی یکی از مناطق بکر ایران است که از آثار و بناهای تاریخی و آداب اجتماعی و فرهنگی بسیار کهن و خاصی برخوردار است؛ این آداب قدمتی به بلندای تاریخ دارد، قدمتی به اندازه زندگی مردان و زنان، کودکان و انسان های مختلفی در طول تاریخ این خطه.

این نویسنده و پژوهشگر خراسان جنوبی بیان کرد: میراث فرهنگی تنها ابنیه تاریخی و وسایل به جا مانده از گذشتگان نیست؛ بلکه زندگی و آداب و رسوم و مردمی که در گذشته می زیسته اند و عمری را با اعتقادات خود سپری کرده اند نیز جزء میراث فرهنگی هر منطقه هستند که با از بین رفتن مردم آن زمان از بین می رود.

قلندری ادامه داد: توجه به این آداب که حال شاید در میان دغدغه ها و شلوغی های امروزی گم شده اند، یکی از نیازهای نسل امروز است، نسل امروز باید بداند پیشینیانش چطور زندگی می کرده اند، چه آداب و رسومی داشته اند و چه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «دو بیتی های محق» منتشر شد

کتاب «دو بیتی های محق» منتشر شد