مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 08:402020-12-22اقتصادي

آب سد ماملو به بزرگترین شهرک صنعتی تهران رسید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از پاکدشت، صبح امروز توسط رضا اردکانیان وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفراس و با حضور مسؤولان شهرستانی و استانی در قالب پویش هر هفته هرهفته الف_ب_ایران پروژه انتقال آب سدماملو به صنایع پایین دست افتتاح شد.

اعتبار اولیه این پروژه 53میلیارد تومان برآورد شده که تاکنون 37میلیارد تومان توسط بهربرداران پرداخت و هزینه شده است.

با اجرای این طرح مشکل آبی واحدهای صنعتی شهرک صنعتی عباس آباد برطرف می شود و ظرفیت تولید برق در نیروگاه دماوند و سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت نیز افزایش می یابد.

همچنین معادن شن و ماسه نیز که به علت کمبود آب با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کردند اکنون با اجرای این پروژه از تمام پتانسیل خود بهره برداری می کنند.

هدف از اجرای این طرح انتقال 7میلیون مترمکعب آب از سد ماملو به صنایع پایین دست مطرح همچون شهرک صنعتی عباس آباد، نیروگاه دماوند و تأمین آب معادن شن و ماسه است.

این پروزه به طول 23کیلومتر بوده که در مرحله اول 16/5کیلومتر لوله گذاری اجرایی شده همچنین ساختمان های تأسیساتی وابسته و تجهیزات کنترل و پایش خط لوله نیز احداث شده است.

با اجرای این پروژه برداشت آب از منابع زیرزمینی کاهش یافته که منجر به بهبود شرایط آبخوان ها در منطقه شده همچنین راندمان تولید برق افزایش یافته و تأثیر مثبت در رشد اشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب سد ماملو به بزرگترین شهرک صنعتی تهران رسید

آب سد ماملو به بزرگترین شهرک صنعتی تهران رسید