مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 11:502020-12-22دانش

پذیرش دانشجو در برخی رشته ها محدود می شود/ ساماندهی در ظرفیت تمام مقاطع


اعمال محدودیت پذیرش دانشجو در بعضی از رشته ها از بودجه دولتی ضروری است.

وجود صندلی های خالی، در صورت کنترل ظرفیت کلی دانشگاه ها پدیده ای نامطلوبی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، علی خاکی صدیق در یازدهمین نشست (مجازی) هیئت های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی که به بررسی الگوی جدید تخصیص ظرفیت پذیرش دانشجو می پرداخت، گفت: محور اصلی برنامه ها و فعالیت های وزارت علوم بحث ارتقای کیفیت آموزش است.

معاون آموزشی وزارت علوم، با بیان اینکه عوامل متعددی در تصمیم گیری های کلان آموزشی نقش دارند که برخی در داخل مجموعه آموزش عالی است و منشأ پاره ای از عوامل مؤثر خارج از آموزش عالی است، گفت: عدم شناخت و درنظر نگرفتن تأثیر این عوامل می تواند به سیاست های غیرواقعی و غیرعملیاتی منجر گردد.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد سال 1399 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال 1399 راه اندازی رشته ها و گرایش های جدید را تنها در چارچوب معیارها و چارچوب های شورای گسترش انجام دادیم.

خاکی صدیق در ادامه به برخی عوامل مؤثر بر سیاست گذاری های آموزشی از جمله اعضای هیئت علمی (آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی، نظام حق التدریسی در دانشگاه ها، خالی ماندن ظرفیت تدریس در گروه های آموزشی، پذیرش دانشجو تحصیلات تکملی به صورت آزاد)، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پذیرش دانشجو در برخی رشته ها محدود می شود/ ساماندهی در ظرفیت تمام مقاطع

پذیرش دانشجو در برخی رشته ها محدود می شود/ ساماندهی در ظرفیت تمام مقاطع