مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 11:552020-12-22اقتصادي

اصلاح ساختار بودجه هزینه اجتماعی دارد/ دولت پای کار نباشد، هزینه کار بالا می رود


یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بدهی دولت به صندوق توسعه ملی، رقم بالایی است، گفت: در سال 99 کمتر از نصف بودجه پیش بینی شده از محل فروش نفت محقق شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد حسین معماریان، کارشناس اقتصادی در نشست بررسی لایحه بودجه 1400، گفت: سال 98 دولت لایحه بودجه را با فرض فروش 1.

5 میلیون بشکه نفت در روز به تصویب رساند.

در حالی که در آن زمان نیز بسیاری از کارشناسان اقتصادی اذعان می کردند این رقم فروش نفت قابل دستیابی نیست اما استدلال دولتی ها این بود که ما نمی خواهیم پیغام منفی به دشمنان بفرستیم.

با همین استدلال مجلس قبلی هم همراهی کرد اما حدوداً نصف منابع نفتی محقق نشد.

همین کار در بودجه 99 نیز رخ داد و حجمی از آن در مولد سازی دارایی های دولت قرار داده شد و فروش نفت نیز یک میلیون بشکه پیش بینی شد که در نهایت کمتر از 50 درصد آن محقق شد.

در لایحه 1400 چند گام پسرفت کردیم چرا که وقتی فروش نفت تغییر نکرده است دو و نیم برابر فروش آن معنا ندارد، حتی در صورت برداشته شدن تحریم ها نیز اساساً توان فنی این کار وجود ندارد و مشخص است این کار، کاری کارشناسی نبوده بلکه ممکن است سیاسی بوده باشد.

بدهی دولت به صندوق توسعه رقم کمی نیست / ‏رقمی‬ بالاتر از یک میلیون بشکه به درآمدهای دولت اضافه نمی شود وی ادامه داد: پیام رهبری به این نکته تاکید دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح ساختار بودجه هزینه اجتماعی دارد/ دولت پای کار نباشد، هزینه کار بالا می رود

اصلاح ساختار بودجه هزینه اجتماعی دارد/ دولت پای کار نباشد، هزینه کار بالا می رود