مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 13:552020-12-22اجتماعي

  9 اثر تاریخی استان زنجان در انتظار ثبت ملی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از تهیه 9 پرونده ثبتی از مواریث فرهنگی-تاریخی این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امیر ارجمند گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در سال گذشته و امسال با پیگیری، بررسی و شناسایی بناهای ارزشمند در سطح استان، به تهیه و ارسال نه پرونده ثبتی، جهت ثبت در فهرست آثار ملی همت گمارد.

وی افزود: یخچال روستای قلعه جوق سیاه منصور بخش دندی در شهرستان ماهنشان، آرامگاه امامزاده ماهوری روستای شیت در شهرستان طارم، تپه کهنه قلعه روستای باغدره در شهرستان خرمدره، محوطه تاریخی شهربانوروستای ینگجه در شهرستان ابهر، امامزاده کله سیران در شهرستان طارم، یخچال در شهرستان زنجان، مزار شهدای شهرهای صایین قلعه و ناحیه شریف آباد در شهرستان ابهر، مزار شهدای روستای سنبل آباد در شهرستان سلطانیه از جمله این آثار هستند.

ارجمند بیان کرد: با ثبت این آثار و پرونده های در انتظار ثبت، تعداد بناهای ثبتی استان زنجان افزایش می یابد که این امر نشان دهنده تاریخی بودن این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: استان زنجان به لحاظ تاریخی و آثار کهن، استانی شاخص است که می تواند گردشگران بسیاری را به خود جلب کنددر استان زنجان تا کنون 871 اثر در فهرست آث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

  9 اثر تاریخی استان زنجان در انتظار ثبت ملی

  9 اثر تاریخی استان زنجان در انتظار ثبت ملی