مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 14:102020-12-22سياسي

سلب جایگاه نمایندگی نمایندگان مجلس امکان پذیر می شود


سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با اشاره به بررسی های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از تصویب تبصره ای خبر داد که بر اساس آن سلب جایگاه نمایندگی نمایندگان مجلس امکان پذیر می شود.

- سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با اشاره به بررسی های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از تصویب تبصره ای خبر داد که بر اساس آن سلب جایگاه نمایندگی نمایندگان مجلس امکان پذیر می شود.

سمیه محمودی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز به بحث و بررسی بر سر طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان پرداختیم و ماده 5 این طرح به تصویب کمیسیون رسید.

وی افزود: این مهم مراجع نظارتی را برای پاسخگویی به استعلامات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ملزم می کند مگر اینکه موضوع خلاف امنیت ملی باشد، در ادامه بررسی ها همچنین تبصره 4 ماده 6 نیز به تصویب رسید، بر اساس قانون اساسی هیچ شخصی نمی تواند نمایندگان مجلس را از جایگاه نمایندگی سلب کند اما بر اساس بند 13 سیاست های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری این موضوع امکان پذیر است.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در پایان بیان کرد: از این رو اعضای کمیسیون با استناد به این بند تبصره ای را تصویب کردند که در صورت ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلب جایگاه نمایندگی نمایندگان مجلس امکان پذیر می شود

سلب جایگاه نمایندگی نمایندگان مجلس امکان پذیر می شود