مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 14:452020-12-22سياسي

نگاه سکولارها به مقوله اخلاق منفعت گرایانه است


رییس دانشگاه قم با انتقاد از نگاه منفعت گرایانه اخلاق مداران سکولار به مقوله اخلاق گفت: فضای عمومی سازمان ها باید رعایت اخلاق را برای افراد میسر کند، - نه اینکه آنها را دچار مشقت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در دیدار رؤسای بنیاد نخبگان و جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به ظرفیت عظیم دانشگاه ها در مسیر پیشرفت کشور گفت: هم اساتید و هم دانشجویان ما نیروهای پرنشاط و پرانرژی هستند که اگر از این نیروها به نحو مطلوبی استفاده نمی شود، به دلیل کاستی من و امثال من است.

وی افزود: دنیا پذیرفته است که آموزش های نظری، کاربردی و حرفه ای نیاز به اخلاق دارد و بسیاری از فیلسوف ها مطالبی را در خصوص وابستگی یا استقلال اخلاق از دین بیان کرده اند، اما ما بر این مبنا هستیم که دین می تواند پشتوانه بسیار قوی و خوبی برای اخلاق باشد.

نماینده وزارت علوم در قم با اشاره به تقسیم بنده اخلاق به دو نوع اخلاق سکولار و اخلاق دینی گفت: بین اخلاق دینی و اخلاق سکولار از نظر نیت، مبنا، متن و پیامدهای رفتار تفاوت های بنیادین زیادی وجود دارد، اما اخلاق دینی حتی اهدافی که اخلاق سکولار به دنبال آن است را پوشش می دهد و از اخلاق سکولار افزوده های بیشتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه سکولارها به مقوله اخلاق منفعت گرایانه است

نگاه سکولارها به مقوله اخلاق منفعت گرایانه است