مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 21:202020-12-22فرهنگي

چرا درباره عشق سخت می گیرند، درباره خشونت نه؟


جمال الدین اکرمی در بررسی کتاب های ژانر وحشت می گوید: چطور وقتی رمان عاشقانه می نویسیم 20 بار زیر آن خط می کشند - در حالی که نیاز عاطفی نوجوان امروز است - اما وقتی به خشونت می رسد، - جمال الدین اکرمی در بررسی کتاب های ژانر وحشت می گوید: چطور وقتی رمان عاشقانه می نویسیم 20 بار زیر آن خط می کشند - در حالی که نیاز عاطفی نوجوان امروز است - اما وقتی به خشونت می رسد، به این راحتی تن درمی دهند که این کتاب ها به بازار راه پیدا کنند؟! این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت آثار ادبی تالیفی کودک و نوجوان در ژانر وحشت و تاثیرپذیری آن ها از آثار خارجی اظهار کرد: ژانر وحشت ژانری است که خودمان را هم گاهی به وحشت می اندازد و همچنان برای ما یک پدیده ناشناخته است.

برای این که به اندازه کافی روی آن پژوهش انجام نشده است.

هنوز نمی دانیم راه گذرهایی که این ژانر به ادبیات ایران راه پیدا می کند، چه مسیری است و فقط می توانیم حدس بزنیم یا نشانه هایی از آن ببینیم.

یکی از این راه ها کتاب های ترجمه شده است، به ویژه کتاب هایی که به عنوان کتاب های زرد شناخته می شوند و بچه ها فقط به خاطر هیجانی که به آن نیاز دارند به این کتاب ها روی می آورند و در نتیجه بیشتر وقت ها با زیاده روی در این زمینه روبه رو هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا درباره عشق سخت می گیرند، درباره خشونت نه؟

چرا درباره عشق سخت می گیرند، درباره خشونت نه؟