مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 04:452020-12-23اقتصادي

برودت هوا مانع افزایش دبی ورودی به الغدیر شده است


رییس امور بهره برداری از سد الغدیر ساوه گفت: همانطور که پیش بینی می شد کاهش محسوس دما و برودت ناشی از آن پس از بارش های اخیر مانع از افزایش دبی ورودی به سد الغدیر شده است.

- ایسنا/مرکزی رییس امور بهره برداری از سد الغدیر ساوه گفت: همانطور که پیش بینی می شد کاهش محسوس دما و برودت ناشی از آن پس از بارش های اخیر مانع از افزایش دبی ورودی به سد الغدیر شده است.

سید جلال شاهرخ در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سرما و برودت هوا پس از بارندگی های اخیر موجب شده است که علیرغم بارندگی های مناسب در سطح حوضه آبریز سد ساوه، تغییر محسوسی را در میزان آب ورودی به دریاچه سد الغدیر شاهد نباشیم.

وی بیان کرد: بیشترین تمرکز بارندگی های اخیر که از نیمه دوم آذرماه سال جاری صورت گرفته بود در جنوب استان مرکزی بوده، اما با توجه به اینکه نوع بارش ها در حوضه آبریز سدالغدیر از نوع سرد و به صورت برف بوده است، لذا کاهش دما و یخ زدگی آب موجب شده است که جریان آب های سطحی در حدی نباشد که منجر به افزایش محسوس دبی آب رودخانه شود.

عضو هیات مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی به محاسن این نوع بارش ها نیز اشاره کرد و گفت: این نوع بارش موجب خواهد شد که ذخیره برفی در سطح حوضه آبریز سد افزایش پیدا کرده و گرم شدن هوا و تغییر بارندگی از برف به باران در ابتدای سال پیش رو منجر به سی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برودت هوا مانع افزایش دبی ورودی به الغدیر شده است

برودت هوا مانع افزایش دبی ورودی به الغدیر شده است