مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 06:352020-12-23دانش

تشخیص ناهمگنی بافت سینه به روشی جدید


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی و ساخت سامانه ماموگرافی نوری برای تشخیص غیرمخرب توده های سرطانی بافت سینه شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهسا نیک دهقان فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح ساخت سامانه ماموگرافی نوری به منظور تشخیص غیرمخرب توده های سرطانی بافت سینه بیان کرد: از آنجا که شیوع روزافزون سرطان سینه در بین بانوان همواره موجب ترس از ابتلا به این بیماری شده لذا غربالگری و تشخیص به موقع از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: در حال حاضر روش های تشخیص مورد استفاده، ماموگرافی اشعه ایکس، سونوگرافی، MRI و PEM است که سونوگرافی و MRI مقدمه ای بر شناسایی اولیه بافت مشکوک به سرطان پیش از ماموگرافی اشعه ایکس است.

این دانش آموخته دانشگاه امیرکبیر در خصوص ماموگرافی گفت: ماموگرافی اشعه ایکس روشی استاندارد برای تشخیص تومور و ناهنجاری بافت سینه است که به دلیل استفاده از اشعه یونیزان می تواند خطرناک باشد و عوارضی را برای فرد به وجود آورد.

نیک دهقان با بیان اینکه فناوری PEM نیز کمتر در دسترس بوده و هزینه بالایی دارد، بیان کرد: از این رو درصدد برآمدیم تا با ساخت سامانه ماموگرافی نوری به تشخیص غیرمخرب توده های سرطانی بافت سینه بپردازیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص ناهمگنی بافت سینه به روشی جدید

تشخیص ناهمگنی بافت سینه به روشی جدید