مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 06:352020-12-23سياسي

دو کاروانسرای همدان در آستانه جهانی شدن


دو کاروانسرای تاج آباد و فرسفج با قرار گرفتن در فهرست کاروانسراهای تاریخی کشور در آستانه ارسال به یونسکو و ثبت جهانی هستند.

- خبرگزاری فارس _ همدان: دو کاروانسرای فرسفج و تاج آباد از دو شهر تویسرکان و همدان در قالب پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای کشور در حال بررسی برای ارسال به یونسکو هستند.

کاروانسرای تاج آباد این کاروانسرا یکی از کمیاب ترین کاروانسراهای مدور ایران، در روستای تاج آباد در همدان قرار دارد که در سال 1376 با شماره ثبت 1872 به عنوان یک اثر ملی ایران، ثبت شد.

کاروانسراها در تمام دوره تاریخی ما نقش مهمی داشته اند، کاروانسراهایی وجود داشتند که افراد از آن برای اسکان چهارپایان خود استفاده می کردند که آن را رباط می خوانند.

سنت ساخت کاروانسرا چه قبل از اسلام و  چه بعد از اسلام در ایران جاری بود و بعد از اسلام هم کاروانسراهای زیبایی در ایران ساخته شد، کاروانسرای تاج آباد هم یکی از کاروانسراهای زیبای بعد از اسلام است که در عصر صفوی در روستای تاج آباد همدان ساخته شده است.

کاروانسرای شاه عباسی فرسفج یکی از کاروانسراهای استان همدان کاروانسرای شاه عباسی فرسفج در 23 کیلومتری جنوب غربی تویسرکان و 5 کیلومتری جاده تویسرکان-کنگاور قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو کاروانسرای همدان در آستانه جهانی شدن

دو کاروانسرای همدان در آستانه جهانی شدن