مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 07:502020-12-23سياسي

نارضایتی آمریکایی ها از تحریم ناکافی بزرگترین تراشه ساز چین


دو قانونگذار جمهوریخواه از دولت ترامپ خواستند مقررات جدیدی که برای جلوگیری از دسترسی شرکت تراشه سازی SMIC چین به فناوری آمریکایی تصویب شده اند را تحکیم کند.

- دو قانونگذار جمهوریخواه از دولت ترامپ خواستند مقررات جدیدی که برای جلوگیری از دسترسی شرکت تراشه سازی SMIC چین به فناوری آمریکایی تصویب شده اند را تحکیم کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سناتور مارکو روبیو و مایکل مک کال، نماینده مجلس اعلام کردند وضعیت لیست سیاه تجاری وزارت بازرگانی آمریکا به حد کافی سفت و سخت نیست و باید بازنویسی شود تا نواقص موجود در آن که اجازه می دهد تقریبا همه فروش به شرکت تراشه سازی SMIC بدون محدودیت ادامه پیدا کند و اهداف برتری نظامی حزب کمونیست چین تامین شود، بسته شود.

این دو سیاستمدار آمریکایی در نامه خود ابراز نگرانی کردند که بدون تغییر مقررات، پرداختن به تهدید روزافزون متوجه امنیت ملی بی اثر خواهد بود.

وزارت بازرگانی آمریکا در این باره اظهارنظر نکرد اما ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا روز جمعه گفته بود قرار گرفتن بزرگترین تراشه ساز چین در این لیست سیاه یک اقدام ضروری بود تا اطمینان حاصل کنیم چین از طریق شرکت SMIC قادر نخواهد بود به فناوریهای آمریکایی برای دسترسی به فناوری پیشرفته بومی و حمایت از فعالیتهای نظامی بی ثبات کننده خود دست پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نارضایتی آمریکایی ها از تحریم ناکافی بزرگترین تراشه ساز چین

نارضایتی آمریکایی ها از تحریم ناکافی بزرگترین تراشه ساز چین