مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 08:102020-12-23سياسي

معیارهای رجال مذهبی و سیاسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد


امروز نیز اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در دستور کار نمایندگان قرار داشت که از جمله آنها می توان به معیارهای رجال سیاسی و مذهبی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از خانه ملت، نمایندگان با پیشنهاد حذف ماده 2 طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی که در آن معیارهای رجال سیاسی و مذهبی مشخص شده بود، مخالفت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 3 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری ایران با پیشنهاد حذف ماده 2 قانون مذکور درخصوص تعیین معیارهای رجل سیاسی و مذهبی با 75 رأی موافق، 165 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 245 نماینده حاضردر صحن مخالفت کردند.

محسن زنگنه به عنوان ارائه کننده پیشنهاد حذف کل ماده 2 طرح مذکور گفت: در ماده 2 قصد داریم معیارهای رجال سیاسی و مذهبی را تعریف کنیم، در حالی که براساس قانون اساسی این وظیفه برعهده شورای نگهبان است.

این ماده اختیارات و فهم شورای نگهبان را محدود می کند و شاخص های آن دارای ابهامات زیادی است.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی به عنوان مخالف پیشنهاد مطرح شده گفت: زمانی که جریان انتخابات و دولت ها را آسیب شناسی می کنیم، برخی بعضاً انحرافات آنها از نداشتن خصوصیات مطرح شده در ماده 2 طرح اصلاح موادی از قانون انتخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معیارهای رجال مذهبی و سیاسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد

معیارهای رجال مذهبی و سیاسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد