مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 08:302020-12-23اجتماعي

دپوی کود مرغی باعث انتقال بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان می شود


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با اشاره به اینکه بعضی از استان ها درگیر آنفولانزای فوق حاد پرندگان هستند، گفت: خرید کود مرغی از این استان ها و دپوی آن در اراضی کشاورزی استان همدان باعث انتقال بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان می شود.

- ایسنا/همدان رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با اشاره به اینکه بعضی از استان ها درگیر آنفولانزای فوق حاد پرندگان هستند، گفت: خرید کود مرغی از این استان ها و دپوی آن در اراضی کشاورزی استان همدان باعث انتقال بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان می شود.

مجید شعبانلو در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: بعضی از کشاورزان استان همدان اقدام به خرید کودمرغی از استان های شمالی می کنند که احتمال انتقال برخی بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه پرنده ای که به این بیماری مبتلاست از راه های مختلف این ویروس را منتقل می کند، ادامه داد: تنفس و فضولات پرنده از راه های شایع انتقال است و زمانی که کود در اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد باعث ابتلای پرندگان و گاهاً انسان می شود.

به عنوان مثال از آن جا که فضولات استان به لحاظ حجمی جوابگوی کشاورزان شهرستان بهار برای اراضی تحت کشت سیب زمینی نیست از استان های مجاور خرید و دپوی کود ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دپوی کود مرغی باعث انتقال بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان می شود

دپوی کود مرغی باعث انتقال بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان می شود