مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 08:502020-12-23اقتصادي

مبارزه با ملخ صحرایی در سطحی بیش از 406 هزار هکتار انجام شد


با توجه به هجوم گسترده ملخ صحرایی از اوایل سال زراعی 99-98 در سطح 406 هزار و 27 هکتار از مزارع کشور مقابله با این آفت مخرب صورت گرفته است.

- رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با توجه به هجوم گسترده ملخ صحرایی از اوایل سال زراعی 99-98 در سطح 406 هزار و 27 هکتار از مزارع کشور مقابله با این آفت مخرب صورت گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کیخسرو چنگلوایی با بیان این که مقابله علیه آفت ملخ صحرایی، ملخ بومی و مراکشی، مگس زیتون و مگس میوه مدیترانه ای در مزارع و باغات کشور انجام شده است، افزود: در همین راستا تا پایان شهریور ماه سال جاری در 18 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور عملیات دیده بانی و از ابتدای مهر ماه تاکنون در سطح یک میلیون و 600 هزار هکتار رصد و پایش و در سطح 229 هکتار از اراضی کشاورزی استان های بوشهر و هرمزگان عملیات مبارزه با ملخ صحرایی انجام شده است.

وی اظهار داشت: عملیات مبارزه به صورت زمینی و با استفاده از سموم متداول مالاتیون و دلتامترین و سمپاش های ULV پاش پشت وانتی، هواپیما، محلول پاشی پشت تراکتوری و توربولاینر صورت گرفته است.

چنگلوایی با بیان این که از اوایل آبان ماه سال جاری تا پایان تیر ماه سال 1400 عملیات مبارزه با ملخ صحرایی ادامه خواهد داشت، پیش بینی کرد در سطح یک میلیون هکتار مبارزه علیه آفت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با ملخ صحرایی در سطحی بیش از 406 هزار هکتار انجام شد

مبارزه با ملخ صحرایی در سطحی بیش از 406 هزار هکتار انجام شد