مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 10:252020-12-23بين الملل

پس از کرونا ویروس های ضعیف تر هم باعث اعمال قرنطینه های گسترده خواهند شد


یک کارشناس معتقد است میراث ویروس کرونا این است که ا زاین پس دولت های جهان حتی در مقابل شیوع ویروس های ضعیف تر هم دست به اعمال محدودیت های گسترده خواهند زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، اوکتاویا مارنزی، کارشناس موسسه اوپیماس، می گوید: میراث شیوع ویروس کرونا این خواهد بود که از این پس دولت های جهان، حتی در برابر شیوع ویروس های ضعیف تر دست به اعمال محدودیت های گسترده با اعمال قرنطینه و ممنوعیت سفر خواهند زد.

  وی در گفت و گو با برنامه بومباست، گفت: خطر بزرگ این است که رویکرد کنونی دولت ها در مقابل کرونا به یک رویه معمول حتی پس از فروکش کردن پاندمی این ویروس تبدیل شود.

  وی معتقد است طی 10 تا 15 سال گذشته رویکرد دولت ها در برابر شیوع محدود بیماری ها و ویروس هاه نظیر سارس و یا آنفلوآنزای پرندگان متفاوت بوده است.

  مارنزی ادامه داد: در شرایط کنونی اما به شیوع آنها واکنش های متفاوتی داده می شد، دولت ها دوست ندارند که در این زمینه منفعل به نظر برسند و در نتیجه به شدت در مقابل این گونه شیوع بیماری ها واکنش نشان می دادند.

وی افزود که در آینده و پس از عبور جهان از کرونا و در صورت اتفاق افتادن یک شیوع دیگر شاهد واکنش بیش از حد دولت ها نسبت به آن واکنش بیش از حد خواهند داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پس از کرونا ویروس های ضعیف تر هم باعث اعمال قرنطینه های گسترده خواهند شد

پس از کرونا ویروس های ضعیف تر هم باعث اعمال قرنطینه های گسترده خواهند شد