مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 10:352020-12-23سياسي

بانک ها از تحریم های آمریکا می ترسند


نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه عدم همکاری بانک های خارجی با ایران بخاطر ترس از نقض شدن تحریم های آمریکاست و ارتباطی با FATF ندارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، همزمان با پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در نتیجه، افزایش احتمال بازگشت آمریکا به برجام، حسن روحانی رییس جمهور با ارسال نامه ای به رهبر معظم انقلاب، درخواست کرد لوایح درخواستی گروه ویژه اقدام مالی FATF مجددا در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گیرند.

به دنبال موافقت رهبر معظم انقلاب با این درخواست رییس جمهور، روند بررسی مجدد این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد.

چند هفته بعد از این موضوع و با رسانه ای شدن این خبر توسط لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور، مجددا بحث درباره منافع و آسیب های ناشی از تصویب لوایح FATF در فضای مجازی داغ شد.

مشابه مباحثی که از بهار 97 تا زمستان 98 در فضای رسانه ای کشور مطرح شد، حامیان تصویب لوایح مذکور، تاکید خاصی داشته و دارند تا مسائل مختلف کشور را به FATF گره بزنند.

در همین راستا، اخیرا آنها به سراغ واکسن کرونا رفته اند و مشکلات بانکی کشورمان در انتقال پول برای خرید این واکسن از کشورهای خارجی را به این موضوع پیوند زده اند تا بار دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای تصویب لوایح مرتبط با FATF تحت فشار قرار دهند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک ها از تحریم های آمریکا می ترسند

بانک ها از تحریم های آمریکا می ترسند