مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 11:252020-12-23فرهنگي

ثبت اضطراری «سینما ایران»؛ لاله زار برای بعد


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران می گوید: با هماهنگی وزارتخانه میراث فرهنگی، ثبت اضطراری «سینما ایران» در دستور کار قرار گرفته و در تلاش برای مذاکره با مالک سینما هستیم.

- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران می گوید: با هماهنگی وزارتخانه میراث فرهنگی، ثبت اضطراری سینما ایران در دستور کار قرار گرفته و در تلاش برای مذاکره با مالک سینما هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، می گویند لاله زار است و سالن های تئاتر و سینماهایش که امروز فقط یک خاطره اند در ذهن و یادِ تهرانی های قدیم که در هر خاطره شان یک بار نامِ لاله زار می آید.

حالا که نه، سال هاست بیش از نیمی از آن خیابانِ پرخاطره به کاربری های نامتوازنِ امروزی مانند بورس لوازم الکترونیک یا لوستر تبدیل شده است.

هرچند خوشبختانه هنوز نسبت به تاریخ گذشته اش، هستند نشانه هایی مانند خانه پیرنیا، اتحادیه، مساجد قدیمی و خانه بوشهری که می توانند این خیابان را علاوه بر ثبت در فهرست آثار ملی، به وضعیتی پایدار و باثبات برای تبدیل به محوری فرهنگی تاریخی برسانند، اما به نظر می رسد متولیان میراثی و مدیریت شهری برخلاف مالکان بناهای قدیمی صبر بیشتری برای انجامِ این کار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اضطراری «سینما ایران»؛ لاله زار برای بعد

ثبت اضطراری «سینما ایران»؛ لاله زار برای بعد