مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 12:052020-12-23سياسي

دستور برای تسریع بررسی لایحه «تشدید مجازات پدرِ مرتکب قتل فرزند»


معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور اظهار کرد: متن لایحه تشدید مجازات قتل فرزند توسط پدر از سوی قوه قضاییه بررسی مبسوط شده و هم اکنون برای بررسی نهایی در کمیسیون لوایح دولت قرار دارد.

- همچنین با درخواست این معاونت، آقای جهانگیری دستور تسریع بررسی این لایحه در کمیسیون لوایح دولت را داده اند تا هرچه زودتر این لایحه در دولت به تصویب رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معصومه ابتکار در چهارمین نشست سلسله نشست های علمی بررسی مسائل فقهی و حقوقی زنان با موضوع امکان سنجی تشدید مجازات قتل فرزند توسط پدر از منظر فقهی، حقوقی و جرم شناسی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: این لایحه از این جهت برای معاونت زنان دارای اهمیت بالایی است که متاسفانه بارها تکرار شده است و نه تنها درباره دختران بلکه درباره پسران نیز رخ داده است لذا ضرورت دارد توجه کافی نسبت به آن در چارچوب شرع مقدس اسلام داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما باید با توجه به واقعیات جاری جامعه به این لایحه نگاه کاربردی داشته باشیم چراکه ما معتقدیم فقه پویای جعفری در قرن 21 می تواند پاسخگوی چالشهای عصر معاصر و ارائه راه حل منطقی در چارچوب شرع مقدس اسلام باشد تا جامعه را از بروز چنین جرم هایی حفظ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور برای تسریع بررسی لایحه «تشدید مجازات پدرِ مرتکب قتل فرزند»

دستور برای تسریع بررسی لایحه «تشدید مجازات پدرِ مرتکب قتل فرزند»