مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 13:452020-12-23اقتصادي

ترکیه نخستین مقصد صادراتی زنجان/راه اندازی پایانه فرش در استان


ناصر فغفوری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هدف گذاری صورت گرفته در بخش صادرات استان در سال جاری 315 میلیون دلار تعیین شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در اوایل سال به خاطر بسته بودن مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشور تا اواخر خرداد ماه شاهد کاهش میزان صادرات استان بودیم، اضافه کرد: پس از این بازه زمانی مشکلات حل شده و صادرات نیز رونق گرفت.

وی با اشاره به اینکه امسال 154 میلیون دلار صادرات از استان زنجان انجام شده است، تصریح کرد: بیشترین صادرات استان مربوط به بخش صنعت با 96.

7 درصد بوده است.

فغفوری با بیان اینکه شمش روی، ترانسفورماتور، میله آهنی و پروفیل، مواد اولیه پلاستیکی خط تولید و شمش سرب از جمله مهمترین اقلام صادراتی استان است، گفت: کشورهای مقصد صادراتی استان را ترکیه، عراق، عمان، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان و ارمنستان است.

فغفوری سهم بخش فرش دستباف استان از صادرات را 1.

4 اعلام کرد و گفت: استان زنجان در این حوزه ظرفیت بالایی دارد در همین راستا هم  نخستین پایانه صادراتی فرش دستباف کشور در استان راه اندازی شده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان در زمینه تعداد بافندگان و نیز ثبت نقش های متنوع، این استان به عنوان پایلوت کشوری برای صادرات فرش انتخاب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه نخستین مقصد صادراتی زنجان/راه اندازی پایانه فرش در استان

ترکیه نخستین مقصد صادراتی زنجان/راه اندازی پایانه فرش در استان