مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 دی 1399 ساعت 06:202020-12-24اجتماعي

«پالنگان» ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری روستایی کشور داراست


مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کامیاران گفت: ظرفیت های گردشگری که روستای پالنگان در اختیار دارد می تواند این روستا را به قطب گردشگری روستایی در کشور تبدیل کند.

- سعید اسدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در کامیاران اظهار داشت: پالنگان سرشار از چشم اندازهای زیبا و دیدنی است و خانه های روستا در ارتفاعات کوه ساخته شده اند که این امر باعث پلکانی شدن خانه های روستا شده است.

وی وجود رودخانه و چشمه های آب شیرین در این روستا را بسیار چشم نواز دانست و اظهار داشت: رودخانه پر آب تنگی ور از میان روستا عبور می کند و آن را به دو قسمت تقسیم کرده است و همچنین آبشار ها و چشمه های جوشان، طبیعت این منطقه را جذاب و دیدنی کرده است.

اسدی با تاکید بر مرکز سیاسی بودن این روستا در طول تاریخ و باقی ماندن آثار تاریخی، افزود: قلعه پالنگان در بالای کوه و در کنار روستا قرار دارد و آثار و بقایای اتاق ها، آتشکده، پل های قدیمی، بقایای مساجد، منازل قدیمی و گورستان تاریخی هنوز هم در آن دیده می شوند.

او ضمن اشاره به دیگر جاذبه های گردشگری این روستا، عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوای مناسب در سال های گذشته مجتمع شیلات پرورش ماهی در کنار رودخانه تنگی ور احداث شده است که به دلیل تازگی، قیمت مناسب و طبخ به روش سنتی آن گردشگران استقبال خوبی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پالنگان» ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری روستایی کشور داراست

«پالنگان» ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری روستایی کشور داراست