مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 دی 1399 ساعت 06:202020-12-24اجتماعي

همت خیران و جهادگران برای محرومیت زدایی در ریگان/روستای کپری که شهری مستحکم شد


روستای سنگ آباد در 9 کیلومتری مرکز شهرستان ریگان واقع شده که در گذشته ساکنان آن در اوج محرومیت و در کپر زندگی می کردند اما به همت خیران و جهادگران و حمایت مسئولان امروز این روستای کپری به شهری مستحکم در دل دشت تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ریگان، شهرستان ریگان یکی از شهرستان های کمتر توسعه یافته در استان کرمان است که به تبع آن روستاهای این شهرستان نیز از توسعه کمی برخوردارند.

روستاهایی که از مرکز شهرستان فاصله زیادی دارند و این فاصله سبب محرومیت دو چندان آنها شده است.

در شهرستان ریگان 302 پارچه آبادی وجود دارد که نیمی از آن در محرومیت شدید قرار دارند و ضریب محرومیت این روستا به 9نیز می رسد که محروم ترین روستاها در کشور محسوب می شوند.

اما محرومیت در این روستاها موجب شده است که چندین نهاد در روستاهای شهرستان اقدام به فعالیت های عمرانی داشته باشند و یکی از روستاهایی که در گذشته در اوج محرومیت شدید قرار داشت و مردمانش در بدترین شرایط زندگی می کردند، روستای کپری و سنگی سنگ آباد بود.

روستایی که در حاشیه دشت ریگان قرار گرفته و اهالی آن در اوج تابستان در سوز گرما در کپر و در زمستان در اوج سرما زندگی خود را سپری می کردند و طی یک حادثه کپرهای روستا در آتش سوخت و خاکستر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همت خیران و جهادگران برای محرومیت زدایی در ریگان/روستای کپری که شهری مستحکم شد

همت خیران و جهادگران برای محرومیت زدایی در ریگان/روستای کپری که شهری مستحکم شد