مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 دی 1399 ساعت 07:002020-12-24سياسي

واکنش کیهان به سخنان روحانی: FATF همکاری با اتاق جنگ آمریکاست نه مبارزه با فساد


کیهان به سخنان روحانی واکنش نشان داد و نوشت: لازمه مبارزه با فساد، خود تحریمی از طریق FATF نیست؛ همچنان که فاسد ترین دولت های دنیا با میزبانی 76 درصد کل پولشویی ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه کیهان در شماره امروز خود نوشت: طی روزهای گذشته بار دیگر موضوع گروه ویژه اقدام مالی (FATF) داغ شده است.

بعد از موافقت رهبر انقلاب با تمدید زمان بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، برخی افراد از این موضوع سوءاستفاده می کنند و دولت هم در حال بهره برداری سیاسی از آن است.

در تازه ترین نمونه آن رییس جمهور در جلسه روز گذشته (3 دی) هیئت دولت ادعا کرده اند که لوایح FATF بهترین راه مبارزه با فساد در داخل کشور است.

ادعایی که می توان به یکی از بهانه جویی های سیاسی جهت تصویب این لوایح در نظر گرفت.

برای توجیه اجرای برنامه اقدام FATF، جریان FATF همواره ادعا کرده است که اجرای برنامه اقدام FATF برای رسیدگی به موضوعات پولشویی و فساد در کشور مفید است.

در جلسه دیروز چهارشنبه هیئت دولت نیز حجت الاسلام روحانی با تکرار این ادعا، اظهار داشت: یکی از راه های مبارزه با فساد همان چهار لایحه ای بود که عرضه کردیم و مجلس شورای اسلامی دو عدد از آنها را تصویب کرد و دو لایحه دیگر، هنوز در گیرو دار باقی مانده است و دستور مقام معظم رهبری در این رابطه راه گشاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش کیهان به سخنان روحانی: FATF همکاری با اتاق جنگ آمریکاست نه مبارزه با فساد

واکنش کیهان به سخنان روحانی: FATF همکاری با اتاق جنگ آمریکاست نه مبارزه با فساد