مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 دی 1399 ساعت 07:052020-12-24اقتصادي

طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه به بهره برداری رسید


با حضور رییس جمهوری طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه که با همت متخصصان ایرانی ساخته شده صبح امروز پنجشنبه به صورت ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، این طرح با وجود تحریم های ظالمانه علیه کشورمان در کمتر از 24 ماه اجرا با هدف تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی توسط متخصصان ایرانی اجرا و آماده بهره برداری شده است.

طرح سولفات پتاسیم محصول ارزشمندی که جلوگیری از خام فروشی و توسعه محصولات متنوع و راهبردی از مزایای این است که بدون حضور کارشناسان خارجی با موفقیت عملیاتی شده و در حال حاضر نیز 95 درصد از نیروی های شاغل در آن بومی هستند.

با توجه به اینکه اصلی ترین محصول تولیدی در پتروشیمی ارومیه اسید سولفوریک است، برای تبدیل آن به یک محصول با ارزش دیگر، این طرح در سال 97 آغاز شده و محصول آن 40 هزار تن سولفات پتاسیم و 50 هزار تن اسیدکلریدریک است.

خط تولید سولفات پتاسیم با ظرفیت سالانه 40 هزار تن با موفقیت راه اندازی شد و با توجه به راه اندازی این خط تولید، سبد محصولات شرکت تکمیل تر شده است.

واحد تولید پتاسیم این شرکت با هدف تولید محصول جانبی اسید کلریدریک با ظرفیت 50 هزار تن در سال به سبد محصولات شرکت اضافه شد که یکی از مواد اولیه مورد استفاده در پروژه جدید پلی آلومینیوم کلراید pac است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه به بهره برداری رسید

طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه به بهره برداری رسید