مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 دی 1399 ساعت 07:502020-12-24اقتصادي

«آسیاب مهدی آباد» یادگار قاجار در نظرآباد مرکز گردشگری می شود


مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه آسیاب مهدی آباد به زودی و با حضور وزیر میراث فرهنگی افتتاح خواهد شد، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از آسیاب آبی مهدی آباد، گفت: بودجه ای معادل سه میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده فرمانداری شهرستان نظر آباد به این مکان اختصاص یافته بود که به وسیله آن پروژه مرمت این بنای تاریخی انجام و سیستم چرخش سنگ آسیاب راه اندازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به اینکه این مجموعه به زودی و با حضور وزیر میراث فرهنگی افتتاح خواهد شد، افزود: آسیاب مهدی آباد دارای بخش های مجزا، کامل و متعلق به دوره قاجار است و همچنین تا سال 1350 شمسی مورد استفاده ساکنین بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن این بنای تاریخی به تپه باستانی ازبکی، می توان با راه اندازی مجموعه گردشگری در آینده ای نه چندان دور به جذب گردشگر و متعاقب آن ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه کمک کرد.

گفتنی است؛ آسیاب مهدی آباد متعلق به اواخر دوره قاجار و دارای 2 اتاق به عنوان استراحتگاه، انبار، راهروی ورودی، استخر آب و محل قرارگیری سنگ های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آسیاب مهدی آباد» یادگار قاجار در نظرآباد مرکز گردشگری می شود

«آسیاب مهدی آباد» یادگار قاجار در نظرآباد مرکز گردشگری می شود