مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 دی 1399 ساعت 08:252020-12-24بين الملل

رباط: گفت و گوها با اسراییل از سال 2018 و با حمایت شاه مغرب آغاز شد


وزیر خارجه مغرب فاش کرد که گفت وگوهای این کشور با رژیم صهیونیستی در لحظه به وجود نیامده و این مذاکرات از سال 2018 آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ناصر بوریطه وزیر خارجه مغرب در مصاحبه با شبکه صهیونیستی آی24 فاش کرد که گفت و گوی میان رباط و تل آویو از سال 2018 آغاز شده و حامی اصلی این گفت و گوها محمد ششم شاه مغرب بوده است.

وزیر خارجه مغرب در این خصوص گفت که حامی اصلی روند عادی سازی روابط با اسراییل ، محمد ششم شاه این کشور بوده است و آن هم از زمان اولین دیدار در ماه می سال 2018 که شاه به آن اعتقاد داشت.

بوریطه افزود که شاه این کشور به عملیات [سازش] اعتقاد داشته و با روشی که احساس می کرده راحت تر است، از ثبات این عملیات اطمینان حاصل کرده است که پس از اقدمات بسیار، نتیجه این عملیات مثبت شده است آن هم پس از دو سال تلاش؛ تلاش هایی که به دستور شاه مغرب صورت گرفت و نتیجه آن، انتظارات را برآورده کرد و در عین حال، با رویکردهای محمد ششم مطابقت داشت .

وزیر خارجه مغرب در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا او با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منظور انجام اقداماتی سری برای امضای توافق سازش در سازمان ملل متحد دیدار داشته است یا خیر، گفت: از سال 2018، حلقه های ارتباطی بسیاری رخ داد آن هم به دستور اعلی حضرت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رباط: گفت و گوها با اسراییل از سال 2018 و با حمایت شاه مغرب آغاز شد

رباط: گفت و گوها با اسراییل از سال 2018 و با حمایت شاه مغرب آغاز شد