مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 دی 1399 ساعت 09:152020-12-24دانش

ارتباط بین حوزه دفاعی و دانشگاهی کاهش یافته است


در مقایسه با زمان دفاع مقدس، دانشگاه ها و واحدهای تحقیقاتی نظامی کشور رشد بسیار خوبی داشته اند اما متأسفانه ارتباط بین حوزه دفاع و دانشگاهی کاهش پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 141 ستاد نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور دکتر ظریف وزیر امور خارجه، امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار قرایی آشتیانی جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح و سایر اعضای حقیقی و حقوقی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

احمد معتمدی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی تمام توان دانشگاه ها برای کمک به نیروهای دفاع مقدس به کار گرفته شد و کارهای بزرگی آن زمان با این همکاری و تعامل انجام شد.

وی ادامه داد: در مقایسه با زمان دفاع مقدس، دانشگاه ها و واحدهای تحقیقاتی نظامی کشور رشد و پیشرفت بسیار خوبی داشته اند اما متأسفانه ارتباط بین حوزه دفاع و دانشگاهی کاهش پیدا کرده است.

رییس دانشگاه امیرکبیر پیشنهاد داد: نقش دانشگاه و جامعه علمی در سند علمی، دفاعی و امنیتی کشور ولو در اجرا نیز لحاظ شود.

دکتر معتمدی ادامه داد: گاهی مشاهده می شود فعالیت ها در حوزه آموزشی دفاع در عرض هم است که برای اصلاح نیاز است از فعالیت های موازی در این حوزه جلوگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط بین حوزه دفاعی و دانشگاهی کاهش یافته است

ارتباط بین حوزه دفاعی و دانشگاهی کاهش یافته است