مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 دی 1399 ساعت 09:202020-12-24سياسي

عدم ایجاد ساز و کار مناسب برای تصویب رشته های حوزه دفاعی


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: 16 دانشگاه و بیش از 20 مرکز تحقیقاتی در نیروهای مسلح فعال هستند اما متأسفانه حتی برای تصویب رشته ای دانشگاهی در این حوزه سازوکار مناسبی شکل نگرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 141 ستاد نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور دکتر ظریف وزیر امور خارجه، امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار قرایی آشتیانی جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح و سایر اعضای حقیقی و حقوقی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

سعید رضا عاملی اظهار داشت: حوزه دفاعی کشور با همه تنوع و ظرفیتی که در آن وجود دارد، یکی از سرمایه های بزرگ ملی کشور است.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتماد ملی در کشور به حوزه دفاعی اختصاص دارد، افزود: حوزه دفاعی کشور هم بُعد بازدارنده ای برای هر نوع خطرزایی برای کشور و هم فضای احساس امنیت را برای مردم و کشور فراهم کرده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به بودجه تحقیق و توسعه دفاعی کشور آمریکا اشاره کرد و گفت: 41 درصد بودجه تحقیق و توسعه آمریکا در سال 2021 متعلق به حوزه دفاعی و 31 درصد متعلق به حوزه سلامت است که حاکی از این است که در حوزه علم وفناوری، حوزه دفاعی وزن دهی بیشتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم ایجاد ساز و کار مناسب برای تصویب رشته های حوزه دفاعی

عدم ایجاد ساز و کار مناسب برای تصویب رشته های حوزه دفاعی