مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 دی 1399 ساعت 10:002020-12-24فناوري

برای به کارگیری ربات جراحی از راه دور ایرانی، اینترنت 5G نیاز داریم


برای انجام این جراحی، شبکه های نسل چهارم پاسخگو نیستند و این جراحی یا باید در بستر ارتباط مخابراتی نقطه به نقطه و یا در بستر نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G پیاده سازی شود که در بستر 5G به دلیل نوع طراحی و فناوری جدید آن می توانیم جراحی با اطمینان بالا و بدون تاخیر داشته باشیم.

- برای انجام این جراحی، شبکه های نسل چهارم پاسخگو نیستند و این جراحی یا باید در بستر ارتباط مخابراتی نقطه به نقطه و یا در بستر نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G پیاده سازی شود که در بستر 5G به دلیل نوع طراحی و فناوری جدید آن می توانیم جراحی با اطمینان بالا و بدون تاخیر داشته باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در نشست اخیر شورای دانشگاه تربیت مدرس، گزارشی از روند طراحی و پیاده سازی ربات جراحی از راه دور در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر ارائه شد.

در ابتدای این نشست دکتر فتح الهی، معاون پژوهشی دانشگاه با توضیحات کوتاهی درباره این پروژه گفت: این ربات، حاصل کار جمعی گروه مخابرات و گروه مهندسی پزشکی می باشد و از سوی دکتر عروجی، دکتر شرافت و دکتر مکاری اعضای هیات علمی دانشگاه به انجام رسیده است.

در ادامه دکتر مهدی عروجی عضو هیات علمی گروه مهندسی پزشکی – بیوالکترونیک دانشگاه در تشریح پروژه سامانه ربات جراحی از راه دور گفت: این پروژه با همکاری شرکت ارتباطات سیار ایران و دانشگاه تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای به کارگیری ربات جراحی از راه دور ایرانی، اینترنت 5G نیاز داریم

برای به کارگیری ربات جراحی از راه دور ایرانی، اینترنت 5G نیاز داریم