مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 دی 1399 ساعت 20:202020-12-24بين الملل

واکنش مقامات اروپایی به توافق پسابرگزیتی انگلیس و اتحادیه اروپا


انگلیس درست هفت روز مانده به خروج رسمی خود از یکی از بزرگترین بلوک های تجاری جهان توانست با اتحادیه اروپا بر سر حوزه های تجاری و امنیتی به یک توافق تاریخی دست یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سرانجام دولت انگلیس پس از کش و قوس فراوان توانست روز پنج شنبه با اتحادیه اروپا بر سر حوزه های امنیتی و تجاری در دوران پسابرگزیت به توافق برسد.

برخی مقامات سیاسی اروپا از جمله بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه، ترزا می نخست وزیر پیشین انگلیس به این توافق پسابرگزیتی واکنش نشان دادند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در واکنش به توافق تاریخی لندن- بروکسل برای دوران پسابرگزیت اعلام کرد که ما امروز مسأله ای را حل و فصل کردیم که دهه ها عامل آشفتگی و برهم ریختگی عرصه سیاسی ما بود و این برعهده ما، همه ماست که به عنوان یک ملت نوین و به راستی مستقل عظمت این لحظه را درک کنیم و از آن بیشترین بهره را ببریم .

جانسون با اشاره به اتحادیه اروپا گفت: ما دوست شما، متحد شما، پشتیبان شما خواهیم بود و در واقع، هرگز نمی گذاریم که بازار درجه یک شما فراموش شود .

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در خصوص این توافق گفت که پیش بینی می کند آلمان قادر است به سرعت در مورد حمایت یا عدم حمایت از این توافق ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش مقامات اروپایی به توافق پسابرگزیتی انگلیس و اتحادیه اروپا

واکنش مقامات اروپایی به توافق پسابرگزیتی انگلیس و اتحادیه اروپا