مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 دی 1399 ساعت 03:202020-12-24سياسي

استاد غلامحسین دینانی کیست؟/رابطه استاد با شاگردانش چگونه بوده و هست؟


استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی متولد پنجم دی ماه سال 1313 در دینان اصفهان، فیلسوف معاصر است که آرای مختص به خود دارد هر چند که وی از بوعلی سینا، - در راستای شناساندن بزرگان اندیشه دینی در این صفحه بر آنیم که این شخصیت های ارجمند جهان اسلام و تشیع را به مخاطبان معرفی کنیم و مطالب منتشرشده قطره ای است از دریای زندگی این بزرگواران که به قدر وسعمان است.

باشد که مفید فایده افتد.

این قسمت به زندگی فیلسوف معاصر استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی که در پنجم دی ماه سال 1313 متولد شد، اختصاص دارد که این مطلب به مناسبت ولادت منتشر می شود.

زندگینامه غلامحسین ابراهیمی دینانی غلامحسین ابراهیمی دینانی در 5 دی سال 1313 در روستای دینان از توابع اصفهان که امروزه جزء شهر اصفهان است به دنیا آمد.

وی پس از تحصیل ابتدایی در روستای خود، در مدرسه علمیه نیم آورد اصفهان به تحصیلات دینی مشغول شد و دوره فقه، اصول و ادبیات را در حوزه گذراند و تا درجه اجتهاد پیش رفت.

فلسفه را در اصفهان نزد حکیم ضیاءپور شروع کرد.

سال 1333 وارد حوزه علمیه قم شد و با تحصیل خارج فقه و اصول، نزد علامه طباطبایی به فراگیری فلسفه نیز پرداخت که شاهد مباحث فلسفی هانری کربن و علامه طباطبایی نیز بوده است و در عالی ترین سطح آن را گذراند و از شاگردان خاص علامه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد غلامحسین دینانی کیست؟/رابطه استاد با شاگردانش چگونه بوده و هست؟

استاد غلامحسین دینانی کیست؟/رابطه استاد با شاگردانش چگونه بوده و هست؟