مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 دی 1399 ساعت 10:352020-12-25فرهنگي

وقتی مرزبانان وطن «برف» را «آب» می کنند+ فیلم


مستندسازی از آن دست حرفه هایی است که همیشه نوعی افشاگری یا روشنگری با خود به همراه دارد و چه بسیار آثار مستندی ساخته شده اند که توجه مردم یا مسئولان را به یک اتفاق یا موضوعی خاص جلب کرده اند.

- آلوسان از آن فیلم هایی است که بیش از هر چیز مخاطب را به این فکر وامی دارد که چرا مرزبانان کشور باید در سختی روزگار بگذرانند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در جشنواره چهاردهم سینما حقیقت، مستندی نمایش داده شده به نام آلوسان که روایتی از سختی های بعضا طاقت فرسایی است که مرزبانان وطن در منطقه ای برف گیر با آن مواجه هستند.

مرزبان های این منطقه از آذربایجان غربی با کمترین امکانات به دفاع از مرز مشترک ایران با ترکیه مشغول اند و تماشاگر آلوسان با خود فکر می کند چرا وضع سربازان در نقطه ای حساس باید با سختی همراه باشد و چرا حتی آب آشامیدنی نباید در دسترس باشد؟ محسن اسلام زاه - کارگردان این مستند - در گفت وگویی با ایسنا بیان می کند: وقتی پیشنهاد ساخت مستندهایی در این حوزه از سوی ناجی هنر پیشنهاد شد، من خیلی تمایل داشتم که تجربه ساخت مستند در مناطق مرزی را در منطقه ای برفی هم ادامه دهم و با پذیرش این پیشنهاد ابتدا کار در دالامپر را مطرح کردم ولی آن جا وضعیت سخت تری دارد و حتی امکان تردد با هلی کوپتر هم در زمستان نیست بویژه که سال قبل یک هلی کوپتر در آن جا سقوط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی مرزبانان وطن «برف» را «آب» می کنند+ فیلم

وقتی مرزبانان وطن «برف» را «آب» می کنند+ فیلم