مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 دی 1399 ساعت 11:102020-12-25حوادث

ضرورت آمادگی با پدیده های خطرساز و کاستن از پیامدهای منفی


معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی و حادثه خیز کشور، اقدامات پیشگیرانه و آمادگی در مقابل با پدیده های خطرساز مانند سیل و زلزله ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی شفیعیان با اشاره به روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: 5 دی در تقویم کشور، سالروز زلزله غم بار بم و روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده شده و هدف از آن جلب توجه عمومی به عواقب ناشی از وقوع پدیده های طبیعی، شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن، افزایش تاب آوری جامعه و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.

وی افزود: ویژگی های خاص جغرافیایی، اقلیمی و زیست محیطی کشورمان ایران، موجب شده که این کشور، یکی از 10 کشور حادثه خیز جهان محسوب شود و بنا به آمار، از 41 نوع حادثه طبیعی شناخته شده در جهان، 31 نوع آن در ایران به وقوع می پیوندد.

شفیعیان با بیان اینکه در این میان، سیل و زمین لرزه بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند و سبب بروز آسیب ها و خسارت های مالی و جانی بسیاری در بافت های شهری و روستایی کشور شده اند، بیان داشت: بنابراین با توجه به وضعیت اقلیمی و حادثه خیز کشور علاوه بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه اهمیت کسب آمادگی در رویارویی با پدیده های خطرساز و کاستن از پیامدهای منفی آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت آمادگی با پدیده های خطرساز و کاستن از پیامدهای منفی

ضرورت آمادگی با پدیده های خطرساز و کاستن از پیامدهای منفی