مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 07:402020-12-26اجتماعي

3 بنای تاریخی ریجاب مرمت می شوند


مدیرپایگاه ملی محور تاریخی ساسانی کرمانشاه از اختصاص اعتبار برای مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی مقبره اصلی ابودجانه، گنبد مقبره سلطان سی قلی مه و گنبد برج خاموشی در شهر ریجاب شهرستان دالاهو خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه مدیرپایگاه ملی محور تاریخی ساسانی کرمانشاه از اختصاص اعتبار برای مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی مقبره اصلی ابودجانه، گنبد مقبره سلطان سی قلی مه و گنبد برج خاموشی در شهر ریجاب شهرستان دالاهو خبر داد.

امین قهرمانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به خسارت زلزله سال 1396 به تعدادی از بناهای تاریخی در شهرستان دالاهو، اظهار کرد: یکی از بناهایی که در این زلزله آسیب زیادی دید، بنای مقبره اصلی از مقابر هشتگانه ابودجانه بود که سال گذشته در یک مرحله عملیات مرمت و بازسازی روی آن صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در مرحله اول مرمت و بازسازی این بنا بخش های داخلی آن که در اثر زلزله آسیب دیده بود، مورد مرمت قرار گرفت، اما بخش های بیرونی باتوجه به اینکه دچار فرسایش هم شده بود، اعتبار بیشتری می خواست، بنابراین کماکان باقی ماند.

مدیر پایگاه ملی محور تاریخی ساسانی کرمانشاه از اختصاص اعتبار برای انجام مرحله دوم مرمت و بازسازی این مقبره خبرداد و اعلام کرد: در این مرحله علاوه بر مرمت و کار حفاظتی بخش بیرونی گنبد بنا، کار ساماندهی، محوطه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 بنای تاریخی ریجاب مرمت می شوند

3 بنای تاریخی ریجاب مرمت می شوند