مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 08:252020-12-26سياسي

آغاز بررسی روشمند تل جلوگیر در شمال تخت جمشید


مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با تاکید بر اینکه مطالعات و بررسی های میدانی محوطه ها و تپه های تاریخی دشت مرودشت یکی از برنامه های اساسی این مجموعه محسوب می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمید فدایی اظهار داشت: پس می توان از این مطالعات به عنوان یک ضرورت در شناخت توالی فرهنگی دشت مرودشت یاد کرد.

وی افزود: انجام این مطالعات همچنین  ضمن آشکار نمودن ارزش های منحصر به فرد تپه ها و محوطه های تاریخی، می تواند اولویت مطالعات بعدی از جمله لزوم انجام مطالعات تعیین عرصه و حریم را مشخص و ترسیم نماید و از این جهت با اهداف حفاظتی نیز همراه شود.

فدایی همچنین با اشاره به بررسی های باستان شناسی اخیر این پایگاه گفت: اگر چه اولویت و تمرکز پایگاه در بررسی های اخیر بر روی حرایم تخت جمشید بوده است اما با کامل شدن این محدوده، هم اکنون قصد داریم بررسی ها را به کل شهرستان مرودشت تعمیم دهیم و در همین باره از ظرفیت های خارج از پایگاه و از جمله از رساله های محققین در انجام بررسی های روشمند محوطه های تاریخی استقبال نموده و پشتیبانی های لازم را بعمل خواهیم آورد.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از آغاز پروژه بررسی روشمند تل جلو گیر در دشت مرودشت خبر داد و در این باره اظهار داشت: تپه های تاریخی حوزه رود کر از اهمیت ویژه ای در باستان شناسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز بررسی روشمند تل جلوگیر در شمال تخت جمشید

آغاز بررسی روشمند تل جلوگیر در شمال تخت جمشید