شنبه، 6 دی 1399 ساعت 09:502020-12-26بين الملل

توضیحات دانشمندان ژاپنی درباره ریزدانه های جمع آوری شده توسط هایابوسا-2

در تصاویر حیرت انگیزی که توسط آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن منتشر شده، مواد زغال چوب مانند جمع آوری شده از سطح سیارک ریوگو که در سال گذشته توسط این فضاپیما جمع آوری شده، - توضیحات دانشمندان ژاپنی درباره ریزدانه های جمع آوری شده توسط "هایابوسا-2" در تصاویر حیرت انگیزی که توسط "آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن" منتشر شده، مواد زغال چوب مانند جمع آوری شده از سطح سیارک ریوگو که در سال گذشته توسط این فضاپیما جمع آوری شده، قابل مشاهده هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، کارشناسان گفتند: نمونه هایی که توسط ماموریت هایابوسا-2 به زمین آورده شده اند دارای قطر 0.

4 اینچ(یک سانتی متر) و به سختی سنگ هستند.

این تصاویر ریزدانه های سیاه پس از آنکه هفته گذشته تصویر نمای ظرف نگهدارنده حاوی نمونه سیارک ریوگو در سایت آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن گذاشته شد، منتشر شدند.

ریوگو یک سیارک نزدیک به زمین است و قطر آن حدود 0.

62 مایل(1 کیلومتر) است و در فاصله حدود 190 میلیون مایل(یا 300 میلیون کیلومتر) از سیاره ما واقع شده است.

هایابوسا-2 پس از ترک ریوگو در نوامبر 2019 راهش را برای سفر به زمین پیش گرفت و چند هفته پیش در تاریخ پنج دسامبر کپسول حاوی نمونه با یک چتر نجات در یک مکان امن در صحرای استرالیا فرود آمد.

توضیحات دانشمندان ژاپنی درباره ریزدانه های جمع آوری شده توسط هایابوسا-2