مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 09:502020-12-26اقتصادي

انجام عملیات بیابان زایی در بیش از 12 هزار هکتار از اراضی جنوب غرب پایتخت


سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد گفت: با هدف تقویت و افزایش پوشش گیاهی، کنترل فرسایش بادی، جلوگیری از پیشروی بیابان و تثبیت شن های روان، - تاکنون 12هزار و 500هکتار عملیات بیابان زدایی و احیای مراتع در اراضی جنوب غرب پایتخت واقع در منطقه اخترآباد این شهرستان انجام شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا سیدعلی عظیمیافزود: عملیات بیابان زدایی و احیای مراتع با کاشت گونه های آتریپلکس و تاغ و در قالب طرح های بیابان زدایی و تثبیت شن های روان، ترسیب کربن، بهبود و اصلاح مراتع و عملیات بیولوژیک آبخیزداری انجام شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که اراضی بیابانی منطقه اخترآباد شهرستان ملارد یکی از کانون های اصلی تولید گرد و غبار به شمار می آید و به عنوان تهدیدی جدی برای ساکنان منطقه همچنین پایتخت مطرح است، اجرای طرح های بیابان زدایی در سطح این شهرستان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد با اشاره به اینکه این شهرستان دارای حدود 70هزار هکتار عرصه های ملی است، اظهارکرد: با توجه به بیابانی بودن و با احتساب اقداماتی که تاکنون انجام گرفته است، این شهرستان حدود 8000 هکتار دیگر قابلیت اجرای طرح های بیابان زدایی را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام عملیات بیابان زایی در بیش از 12 هزار هکتار از اراضی جنوب غرب پایتخت

انجام عملیات بیابان زایی در بیش از 12 هزار هکتار از اراضی جنوب غرب پایتخت