مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 10:052020-12-26فرهنگي

ذهنیت عکاسی از عینیت پیش افتاده است/ آیا پاییز تهران حزن انگیز بود؟


داور مسابقه عکاسی «برگریزان تهران» معتقد است: تهران یک ابرشهر مثل نیویورک و توکیو و پاریس است که انسان گاهی در آن احساس کوچکی و گم گشتگی می کند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، مهدی وثوق نیا متولد 1350 شهر قزوین و فارغ التحصیل کارشناسی رشته عکاسی از دانشگاه آزاد هنر و معماری تهران است.

عکاسی را از سال 1367 از طریق کلاس های آزاد انجمن سینمای جوانان فرا گرفت و از ابتدای شروع کارش در تجربه زیستن در دوران تغییرات اجتماعی ایران نگاهش معطوف به عکاسی مستند شد.

او طی سال های 1370 تا 1382 جوایز زیادی در زمینه عکاسی مستند از چندین جشنواره از آن خود کرد و در سال 1381 هم موفق شد عکاس برگزیده سال خانه عکاسان ایران در بخش دانشجویی شود.

وثوق نیا در نمایشگاه های متعددی در داخل و خارج از ایران شرکت داشته که حاصل آن تا حال 11 نمایشگاه انفرادی و 50 نمایشگاه گروهی است.

عکس های او در مجلات زیادی به چاپ رسیده و در کتاب عکاسی ایرانی حال حاضر، با گردآوری رز عیسی، (انتشارات هاچنز آلمان، سال 2008) و ایران؛ سال 38 (انتشارات تکس تول فرانسه سال 2017) حضور داشت.

همچنین کتاب انزلی در نشر نظر 1393، پامنار نشر بن گاه 1394 از دو مجموعه او به چاپ رسیده است.

کتاب های کهریزک پنجره رو به حیات، به روایت بیست و هفت عکاس (نشر هفت رنگ) و صد سال عکاسی مناظر شهری در تهران (نشر علمی فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذهنیت عکاسی از عینیت پیش افتاده است/ آیا پاییز تهران حزن انگیز بود؟

ذهنیت عکاسی از عینیت پیش افتاده است/ آیا پاییز تهران حزن انگیز بود؟