مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 13:052020-12-26بين الملل

بن سلمان برای بقاء در قدرت دست به دامان بایدن شد


ولی عهد سعودی امروز نه تنها به دلیل قطع یا کاهش ارتباط با ایران، قطر، ترکیه، عراق و پاکستان، دوست و همراهی جز آل نهیان و آل خلیفه در منطقه ندارد که در اروپا و آمریکا هم با دولت هایی روبرو است که هیچ یک به او اعتمادی ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از نورنیوز، از روزی که محمد بن سلمان به مدد حمایت های آمریکایی ـ صهیونیستی ردای ولایت عهدی آل سعود را از تن محمد بن نایف به در کرد و بر قامت خود پوشاند حدود سه سال می گذرد.

او در برآوردهای اولیه خود این گونه تصور می کرد که دست کم تا سال 2024 پشتش به حمایت تیم ترامپ و نتانیاهو گرم است و در این مدت نیز با مرگ پدرش راه برای آغاز دوران رویایی سلطنتش در کاخ الخزامی باز خواهد شد، از همین رو با تمام قدرت مخالفین سیاسی خود در داخل را حذف کرد.

شرایط پیش آمده پس از انتخابات 2020 ایالات متحده و اوضاع به شدت نابسامان نتانیاهو در سرزمین های اشغالی اما؛ بن سلمان را به شدت نگران و نسبت به آینده اش ناامید کرده است.

او به خوبی می داند که به واسطه ارتباط خوب تیم بایدن با بن نایف و ناخرسندی آنان از رفتارهای ناپخته خودش از یک سو و حذف تقریبا حتمی نتانیاهو از عرصه قدرت طی ماه های آینده از سوی دیگر، جایی برای ادامه کار آن هم به شکل کنونی نخواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بن سلمان برای بقاء در قدرت دست به دامان بایدن شد

بن سلمان برای بقاء در قدرت دست به دامان بایدن شد