مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 06:152020-12-27سياسي

بی بصیرتی باعث انحراف می شود/ آذربایجان در قیام مشروطه اولین بود


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بصیرت افزایی در جامعه گفت: بی بصیرتی باعث انحراف می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نشست تخصصی بررسی دستاوردهای مطبوعاتی نهضت آزادیستان شیخ محمد خیابانی دیشب به همت خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی برگزار شد.

مرتضی شفیعی مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی در ابتدای این نشست با تأکید بر توجه حوادث و جریان های مختلف سیاسی کشور به ویژه منطقه آذربایجان و تبریز که خاستگاه مشروطه خواهی بوده است، اظهار داشت: با این که قیام شیخ محمد خیابانی و قیام جنگل میرزا کوچک خان در یک عصر اتفاق افتاده است، اما متأسفانه توجه و پژوهش لازم به نهضت آزادیستان در طول سالیان متمادی را شاهد نیستیم.

وی با بیان این که شهید شیخ محمد خیابانی علیرغم قرائت های متفاوت تاریخی؛ یک آزادی خواه قائل به تمامیت ارضی و ایران واحد بوده است، خاطرنشان کرد: به عبارتی نهضت آزادیستان نیز به دنبال ایران آزاد و مستقل و همچنین نفی استبداد و مشروطه حقیقی بوده است.

شفیعی با تأکید بر این که مطالعه نسخ و شمارگان نشریه تجدد و آزادیستان ما را بسیاری از حقایق تاریخی و حتی شخصیت شیخ محمد خیابانی آشنا خواهد کرد، افزود: جریان مغرضی که به دنبال تحریف تاریخ معاصر است؛ در طول ادوار مختلف ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی بصیرتی باعث انحراف می شود/ آذربایجان در قیام مشروطه اولین بود

بی بصیرتی باعث انحراف می شود/ آذربایجان در قیام مشروطه اولین بود