مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 07:202020-12-27پزشكي

تجربه پاکسازی خاک سفید این بار در شوش و مولوی و احتمال افزایش HIV بین معتادان


در حالیکه معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار بررسی جابجایی مراکز کاهش آسیب از محلات شوش، مولوی و هرندی از سوی وزارت بهداشت و بهزیستی شده است، - در حالیکه معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار بررسی جابجایی مراکز کاهش آسیب از محلات شوش، مولوی و هرندی از سوی وزارت بهداشت و بهزیستی شده است، مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان شناسی ایرسا معتقد است که جابجایی مراکز کاهش آسیب از مناطق یاد شده موجب رشد بیماری HIV و بیمارهای عفونی در میان معتادان تزریقی می شود و بار اصلی هزینه این موضوع بر دوش وزارت بهداشت خواهد بود.

سعید صفاتیان در گفت وگو با ایسنا، در این باره بیان کرد: بحث راه اندازی مراکز گذری در کشور از سال 81 به پیشنهاد سازمان بین المللی مبارزه با مواد مخدر مطرح شد.

برای بررسی نحوه عملکرد این مراکز، نمایندگانی از کشور ایران متشکل از وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، قوه قضاییه، ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی از کشورهای اروپایی بازدید کردند و در نهایت پس از برگزاری جلسات متعددی در کشور، مراکز گذری در شوش، هرندی و سایر مناطق کشور راه اندازی شد.

وی ادامه داد: پس از 4 سال از راه اندازی مراکز کاهش آسیب در کشور، دفتر جرم و مواد سازمان ملل در مورد ایران گزارشی منتشر کرد و راه اندازی این مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجربه پاکسازی خاک سفید این بار در شوش و مولوی و احتمال افزایش HIV بین معتادان

تجربه پاکسازی خاک سفید این بار در شوش و مولوی و احتمال افزایش HIV بین معتادان