مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 07:452020-12-27اجتماعي

حیات ماه نشانی ها پشت دیوار بلند مراش


تامین آب آشامیدنی از دغدغه های مردم شهرستان ماه نشان در روزهای کرونایی است.

- جمله آب هست، ولی کم هست را همه ما بارها شنیده ایم و مصداق بارز این جمله معروف به وفور در مناطق مختلف کشور از جمله استان زنجان نیز دیده می شود که این امر در شهرستان ماه نشان که بیش از 100 روستا را در دل خود جای داده است، شاید بیشتر از سایر نقاط استان باشد.

شهرستان ماه نشان از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار بوده و عبور رودخانه ای مانند قزل اوزن از شاهرگ های حیاتی شریان زندگی در این شهرستان به شمار می رود، رودخانه ای که باعث رونق پرورش ماهی و کشاورزی در این منطقه شده است اما مرهمی بر زخم مشکل آب آشامیدنی مردمان این دیار نیست.

چند سالی است که تامین آب به یکی از دغدغه های اصلی مردم ماه نشان به ویژه در روستاها تبدیل شده، معضلی که گاهی سبب می شود روستاییان برای فرار از مشکلات، بار هجرت بسته و راهی شهرها شوند.

نبود آب شیرین در ماه نشان، ساکنان این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است، مشکلی که حل آن همت جهادی مسئولان کشوری و استانی را بیش از پیش می طلبد.

یکی از اهالی شهرستان ماه نشان با اشاره به مشکلات موجود در رابطه با تامین آب آشامیدنی در منطقه، می گوید: مردم ماه نشان برای تهیه آب آشامیدنی سالم در این شرایط کرونایی که همه مسئولان، مردم را به در خانه ماندن دعو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیات ماه نشانی ها پشت دیوار بلند مراش

حیات ماه نشانی ها پشت دیوار بلند مراش